Retourzendingen sorteren
De retouren; het hoofdpijndossier voor veel e-commerce ondernemers. Gemiddeld wordt 60% van onlineaankopen geretourneerd en ook deze goederen kunnen automatisch worden gesorteerd. In het sorteerproces kan dit worden gezien als inbound. De kosten voor de afhandeling van retouren liggen 400% - 500%* hoger dan voor het verzenden van een bestelling. Het is bovendien een arbeidsintensief proces (controleren, ruiken, opnieuw verpakken, enz.). Alle reden dus om het retourproces zo efficiënt mogelijk in te richten en de kosten te reduceren.
Retourzendingen
Retouren zijn onlosmakelijk verbonden met online shoppen. Eenvoudig (gratis) retourneren maakt deel uit van de totale costumer experience. De reden om iets te retourneren ligt vaak voor de hand:
- het past niet (verkeerde maat);
- product is anders dan verwacht;
- item kan beschadigd zijn;
- product functioneert niet goed;
- verkeerd product ontvangen;
- meer items besteld om te kunnen vergelijken.
*) cijfers van Thuiswinkel.org
Automatisch sorteren van retouren
Dit is waar DistriSort je mee kan helpen. Retourgoederen kunnen als inbound automatisch worden gesorteerd. Via een VAS-locatie en cross docking kan dit direct naar order, of terug in stock. Onze adviseurs komen in de praktijk regelmatig vergelijkbare cases tegen en juist die gezamenlijke ervaringen (en onze sorteerroplossingen) besparen jou straks kosten en bieden je een vliegende start.