Omnichannel sorteren. Inbound, outbound & retouren

E-fulfilment voor gevorderden.

Voor een producent of retailkanaal die een klant bedient, is het op tijd leveren in een gekozen afzetkanaal van cruciaal belang. Alle beloften worden afgerekend op -the moment of truth-. Omnichannel is de verbeterde variant van multichannel en vraagt een andere benadering.

Bij een omnichannel aanpak wordt de focus wordt verlegd van de verkoop via verschillende kanalen, naar een zorgvuldig afgestemde totaalervaring en merkbeleving voor de klant. Laat je ergens steken vallen, dan resulteert dat onherroepelijk in teleurstelling bij een klant. Dat heeft op zijn beurt weer gevolgen voor je ‘customer loyalty’ en het aankoopproces.

De sorteeroplossingen van DistriSort maken het mogelijk een Omnichannel-aanpak snel en efficiënt uit te voeren. DistriSort helpt om het juiste product, op de juiste tijd en de juiste plaats bij de juiste klant te krijgen. Bijvoorbeeld in een winkel, op een online salesplatform, of rechtstreeks bij de consument thuis.

Omnichannel, een voorbeeld

Stel een klant heeft interesse in artikel X omdat het op tv is geweest. Via de website is het product te verkrijgen, maar de klant wil het artikel graag eerst bekijken in uw winkel.  Een app op de smartphone toont de dichtstbijzijnde winkel. Via het contactcenter komt de klant erachter dat het artikel wél in de winkel is, maar niet in de gewenste uitvoering. In de winkel wordt duidelijk in welk filiaal het artikel in de goede uitvoering wél aanwezig is. Uit de verkoopstatistieken blijkt dat dit artikel, in de gewenste uitvoering een regelrechte fastmover is. De nieuwe voorraad van deze uitvoering komt de volgende dag in het centrale DC binnen. Hoe nu snel, foutloos, efficiënt en accuraat te handelen? Het antwoord is: een sorteeroplossing van DistriSort.

Inbound, outbound & retouren

DistriSort is specialist in het automatiseren van goederenstromen. Met een sorteeroplossing van DistriSort worden alle ontvangen goederen automatisch geteld, om er zeker van te zijn dat de bestelling compleet is. Vervolgens worden de benodigde artikelen per order uitgesorteerd. Alle niet benodigde goederen worden naar een SKU-positie of pickgebied gesorteerd om later in de magazijnstellingen te worden toegevoegd. Na samenvoeging van de gepickte goederen worden vervolgens de interfiliaal retouren uit de winkels gesorteerd naar de orders. Daarna wordt de order afgesloten, verpakt, paklijst en/of factuur erbij, en binnen het tijdvenster van de vervoerder aangeboden om op tijd uit te rijden naar de klant/filiaal.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op via onderstaand formulier:

    Graag meer informatie

    Hoeveel artikelen sorteert u per jaar? *

    Naam bedrijf of contactpersoon*

    E-mailadres*

    Omnichannel sorteren. Inbound, outbound & retouren

    Contact

    Distrisort BV
    De Boomgaard 2
    1243 HV ‘s-Graveland

    T. +31 (0)88 20 56 000
    E. meer informatie